KUNDEOMSORG


Ofte stillede spørgsmål

Hvordan forlænger jeg mit gavekort?
  • Du kan helt selv forlænge dit gavekort i hele gavekortets gyldighedsperiode og op til 2 måneder efter udløbet helt gratis. 


    Du kan forlænge dit gavekort ved at følge de 4 trin:

    1. Log ind eller opret en profil på profilikonet øverst i højre hjørne.

    2. Registrer dit gavekort til din profil med id-nummer og indløsningskode.

    3. Tryk forlæng i højre side af gavekortet og klik de bokse af der kommer op (er gavekortet udløbet finder du det under "min historik" og kan forlænge).

    4. Værdien af dit gavekort ligges nu ind i "mine tilgodehavender" og kan anvendes som betaling i kurven i op til 6 mdr. efter forlængelsen er sket. Den nye oplevelse du køber, vil herefter være gyldighed i min. 12 mdr. fra køb.


    Er gavekortet udløbet for mere end 1 år siden, kan vi desværre ikke hjælpe. 


    NB! Vær opmærksom på at en oplevelse kan være steget i pris siden den er køb. Hvis du ønsker samme oplevelse igen, skal du selv betale differencen. Dit tilgodehavende er dog altid på samme værdi som dit gavekort. 

Hvordan finder jeg ud af hvor jeg kan bruge mit gavekort?
  • På vores hjemmeside kan du finde listen over de muligheder, vi tilbyder til dit gavekort.

    1. Registrer dit gavekort til din profil med id-nummer og indløsningskode. 

    2. Du kan nu på gavekortet klikke "find eller book dit oplevelsessted". Her kan du klikke ind på hvert enkelt sted os læse mere om oplevelsen hos det valgte sted og læse mere om evt. booking. 

    Alternativt kan du klikke ind på oplevelsen på hjemmesiden hvor du også kan finde listen. 

Hvordan kan det være at nogle partnere forekommer på emballagen, men ikke på den opdaterede liste på hjemmesiden?
  • Nogle gange sker der desværre det at vores partneraftaler ophører. Dette kan være grundet konkurs, uenigheder mv. Derfor anbefaler vi dig altid at se listen på vores hjemmeside, som vi opdaterer løbende (se Hvordan finder jeg ud af hvor jeg kan bruge mit gavekort?). Vi har desværre ikke mulighed for at kontakte modtageren af gavekortet hver gang listen opdateres, derfor anbefaler vi altid at tjekke op på listen, eftersom dette er vores mulighed for at kommunikere direkte med gavekortsmodtageren.

Hvordan finder jeg ud af hvornår mit gavekort er gyldigt til?
  • Når du registrer dit gavekort, vil du blive oplyst om gyldighedsdatoen.

    Efter registrering kan du også selv forlænge eller ombytte dit gavekort på din profil.

Hvordan benytter jeg mit gavekort?
  • Når du vil benytte dit gavekort, trykker du på knappen "benyt gavekort" og taster id-nummer og indløsningskode på dit gavekort samt din e-mailadresse. 

    Du skal herefter logge ind eller oprette en profil, hvis ikke du allerede har en. 

    Du kan nu klikke på "find eller book dit oplevelsessted" og læse mere om oplevelsen på det enkelte sted. Du kan også se evt. bookinginformationer og se hvordan du bruger dit gavekort på hvert sted.

Jeg har en valgfri oplevelse – hvad skal jeg gøre?
  • Med en Valgfri oplevelse kan du selv vælge mellem et stort udvalg af vores oplevelsesgaver, indenfor den værdi som er angivet på dit valgfrie oplevelses gavekort. Du kan selvfølgelig dele gavekortet op i mindre oplevelser eller selv ligge mere til hvis du ønsker en dyrere oplevelse. 

    Gavekortet kan IKKE benyttes direkte hos vores partnere, men skal først ”ombyttes” på godream.dk til et specifikt oplevelsested.

     

    For at vælge din oplevelse for dit åbne gavekort gør du følgende: 

    1. Registrer dit gavekort på GoDream.dk ved at trykke på ”Benyt gavekort”

    2. Klik på "Vælg min oplevelse" for at komme i gang med at vælge din drømmeoplevelse  

    3. Klik på den ønskede oplevelse og læs mere. 

    4. Klik på "Vælg denne oplevelse" for at fortsætte til bestilling og eventuel merbetaling. 

    5. Efter bestilling modtager du et nyt e-gavekort på mail. 

    6. Følg instruktionerne på dit nye gavekort for at booke din oplevelse. 

     

    Inden for 1 time modtager du dit nye gavekort på mail og du kan blot kassere det åbne gavekort (har du ikke anvendt den fulde værdi, vil dette stå tilbage under "mine tilgodehavender"). Det nye gavekort kan du registrere for at se muligheder og fine bookinginformationer. 

    Husk at medbringe det nye gavekort til oplevelsen, da det gælder som betaling

    NB! Bemærk at en Valgfri Oplevelse/ Åbent gavekort IKKE kan benyttes direkte hos vores samarbejdspartnere!

Hvad skal jeg medbringe, når jeg skal ud på min oplevelse?
  • Du skal som udgangspunkt medbringe dit gavekort med både id-nummer og indløsningskode når du skal afsted på din oplevelse. 

    Der er enkelte oplevelsessteder der er undtaget dette, men al denne information er angivet ved hver enkel oplevelsespartner som kan du finde ved registrering af dit gavekort (se Hvordan finder jeg ud af hvor jeg kan bruge mit gavekort?)

Kan jeg bruge min Valgfri Oplevese / Åbent oplevelsesgavekort (BRONZE, SØLV, GULD, PLATIN) som betaling ude på oplevelserne?
  • Nej, du kan ikke benytte din Valgfri Oplevelse /Åbne Oplevelsesgavekort, som betaling ude på oplevelserne. Med en Valgfri oplevelse/Åbent Oplevelsesgavekort skal du først bytte gavekortet til et gavekort til en specifik oplevelse - se ovenstående spørgsmål for uddybelse. Når valget er foretaget, får du tilsendt et nyt gavekort, der gælder til den specifikke oplevelse. Det er dette gavekort, du skal medbringe til oplevelsen.

Kan jeg ombytte mit gavekort til en anden oplevelse?
  • Du kan helt selv ombytte dit gavekort i hele gavekortets gyldighedsperiode helt gratis. 

    Du kan ombytte dit gavekort ved at følge de 4 trin:

    1. log ind eller opret en profil på profilikonet øverst i højre hjørne.

    2. registrer dit gavekort til din profil med id-nummer og indløsningskode.

    3. Tryk "ombyt" i højre side af gavekortet og klik de bokse af der kommer op.

    4. Værdien af dit gavekort ligges nu ind i "mine tilgodehavender" og kan anvendes som betaling i kurven i min. 6 mdr. efter ombytningen er sket. Den nye oplevelse du køber, vil herefter være gyldighed i min. 12 mdr. fra køb.

    NB! Vær opmærksom på at en oplevelse kan være steget i pris siden den er køb. Hvis du ønsker samme oplevelse igen, skal du selv betale differencen. Dit tilgodehavende er dog altid på samme værdi som dit gavekort. 

Hvor lang tid er gavekortet gyldigt?
  • Vores gavekort har en gyldighedsperiode på 3 år og 3 måneder fra købsdato. Dette gælder dog ikke for vores biografoplevelser, som er gyldige i 1 fra købsdato + 1 år fra indløsning til biografbilletter.

    Gavekort der er købt inden d. 1. oktober 2020 har en gyldigheds periode på 2 år fra købsdato (1 år for biograf)

    Er du i tvivl om, hvor lang gyldighed der er tilbage på dit gavekort, kan du logge ind med det på www.oplevelsesgaver.dk/recipient/register - her vil du få udløbsdatoen oplyst samtidig med, at du oplyses om, hvordan du benytter dit gavekort.

    Er gavekortet ved at udløbe, kan du helt selv og gratis forlænge det (se: hvordan forlænger jeg mit gavekort?)

    Bemærk, at gavekortets gyldighed eller status IKKE ændres ved at logge ind med det. Dette kan du gøre lige så mange gange, du har behov for.

Kan jeg købe et gavekort til det hele?
  • Ja, vi har et åbent/valgfrit gavekort hvor du slev kan bestemme beløbet her: https://www.oplevelsesgaver.dk/b/valgfri-oplevelse-for-0
    Modtageren kan frit vælge oplevelse(r) fra godream.dk for det beløb du har valgt at købe for.

    Vær dog opmærksom på, at et åbent/valgfrit gavekort IKKE kan benyttes direkte hos oplevelsesstedet, men først skal bruges som betaling på godream.dk før modtageren kan komme ud på sin ønskede oplevelse. Læs mere om hvordan et åbent gavekort benyttes (se: Jeg har et åbent Oplevelsesgavekort – hvad skal jeg gøre?)

    Gavekortmodtageren kan vælge én eller flere oplevelser for den valgte værdi, og har desuden også mulighed for at vælge en eller flere oplevelser, eller vælge noget som overskrider Gavekortets værdi, hvor differencen kan betales med MobilePay eller kreditkort. 

Mit gavekort er udløbet, hvad gør jeg?
  • Er dit gavekort udløbet har du mulighed for at forlænge gavekort i op til 1 år efter udløbet af gavekort (se: Hvordan forlænger jeg mit gavekort?). 

    Er det mere end 1 år siden gavekortet er udløbet, er der desværre ikke mulighed for at få gavekortet forlænget.

Hvor hurtigt kan jeg modtage gavekortet?
  • Du kan vælge at få tilsendt dit gavekort om e-gavekort. Du modtager det her på en mail med en flot PDF. Mailen sendes automatisk til dig inden for 1 time efter dit køb, og du kan derefter printe gavekortet eller gemme det på din smartphone eller computer.

    Du kan også vælge at få dit gavekort i en gaveæske send med posten. Dette er gratis hvis du bestiller for mere end 499,- men vil ellers koste 29,-

    Bestiller du før kl. 14 på en hverdag, sender vi gavekortet af sted samme dag. Der går normalt 1-3 hverdage, inden du modtager gaveæsken.

    Bestillinger foretaget på weekend- eller helligdage vil blive afsendt på førstkommende hverdag. Bemærk, at vi desværre ikke er herrer over postbudene, og der er ingen garanti for at gaveæsken er nået frem næste hverdag. 

Hvordan aktiverer jeg mit gavekort?
  • Dit gavekort er faktisk aktivt fra den dag dit gavekort bliver solgt i en forretning eller på GoDream.dk, og er derefter aktivt i den periode som er angivet på gavekortet. 

    Du kan finde svar på lignende spørgsmål ( se: hvordan benytter jeg mit gavekort) og (se: Hvor lang tid er gavekortet gyldigt?)

Får jeg bekræftet når jeg har registeret mit gavekort?
  • Nej, du modtager ikke en besked efter registrering af dit gavekort.

    For mere info (se: hvorfor skal jeg registrere mit gavekort) 

Der står, at mit gavekort gælder til 1 person, kan vi være flere om at anvende det?
  • Det afhænger af, hvilken oplevelse dit gavekort gælder til, men det vil typisk fremgå af beskrivelsen som medfølger eller når du har registeret dit gavekort.

    Har du et åbent Oplevelsesgavekort (BRONZE, SØLV, GULD, PLATIN), kan du sagtens bruge gavekortet til at købe oplevelser gældende for flere personer (se: Jeg har et åbent Oplevelsesgavekort – hvad skal jeg gøre?)

Er mit gavekort personligt?
  • Ja og nej, Dit gavekort er personligt lige så snart du har registeret det til din profil. Ønsker du at give dit gavekort til en anden skal du derfor sørge for at gavekortet ikke er registreret til din profil.

Kan jeg oprette et gavekort på et valgfrit beløb?
  • Ja, det kan du sagtens. (se: Kan jeg købe et gavekort til det hele?)

Hvad er et e-gavekort?
  • E-gavekort er et gavekort der er sendt via e-mail og er den perfekte løsning til en hurtig gave.

    Vælg den oplevelse, du ønsker at give som gave.

    Læg den i indkøbskurven og gå til kassen.

    Vælg e-gavekort som leveringsform og betal.

     

    Inden for 1 time efter din bestilling sendes gavekortet automatisk til dig på en mail. Du skal blot printe gavekortet i mailen eller sende videre til en du har kært.

    Du kan også vælge at få sendt gavekortet direkte til modtageren inden du afslutter din bestilling. Desuden kan du også vælge tidspunkt for hvornår modtageren skal have gavekortet sendt til sin mail. 

Hvorfor har jeg ikke modtaget mit e-gavekort?
  • Det kan tage op til 1 time før du modtager dit e-gavekort. Nogle gange ender disse i din spam eller ”junk mail” så check venligst der. Hvis du fortsat ikke finder det, kan du kontakte os på nedenstående formular

Hvor kan jeg købe jeres gavekort?
  • Vores gavekort kan købes her på godream.dk. Derudover forhandles vores oplevelser i detail butikker over hele landet. Du kan finde vores oplevelsesgaver her: Magasin, Bog & idé Netto, Løvbjerg, Shell, SPAR, MENY, Elgiganten, Min Købmand, Kontur, Kop & kande & i udvalgte kiosker over hele landet. Vores oplevelser forhandles også hos Lomax.

    Bemærk dog at sortimentet varierer fra kæde til kæde, og at det er på godream.dk, du finder det største sortiment.

Hvad er ID-nummer og indløsningskode?
  • Det er de to unikke koder, der står anført på dit gavekort. Du har brug for begge koder, når du skal registrere dit gavekort samt når du skal afsted på din oplevelse. Hvis du har en boks med plomberingen, skal denne brydes for at finde ID-nummer og indløsningskode. Du kan sagtens bryde plomberingen uden der sker noget med dit gavekort. 

Kan jeg få pengene tilbage for mit gavekort?
  • Ja, vi har 14 dages fortrydelsesret gældende fra købsdato for gavekort købt på GoDream.dk.

    Ønsker du at fortryde dit køb bedes du udfylde formularen nedenfor og gøre klart at du ønsker at du fortryder dit køb samt påføre dit ordrenummer, så vi nemt kan finde det hele frem i vores systemer. En anmodning om refundering skal være sendt fra samme kunde som har lavet bestillingen.

    Hvis du har købt gavekort i en butik, er det den enkelte forretnings fortrydelsesregler der gælder.

     

    NB! bemærk at vi refundere til samme betalingsmetode som ordren er købt med, altså Kreditkort, MobilePay (kortet tilknyttet MobilePay) eller tilgodehavende bevis. 

Jeg er interesseret i gavekort til mit firma, julegaver til vores ansatte, kundegaver med mere – hvem kan jeg kontakte?
  • Vi tilbyder forskellige, spændende løsninger til erhvervslivet og vil også gerne hjælpe jer. Kontakt vores B2B salgsafdeling på [email protected].

Hvad er et tilgodehavende bevis?
  • Et tilgodehavende bevis er en betalingsmetode du kan benytte efter du fx har ombyttet eller forlænget dit gavekort. 

    Du kan se dine tilgodehavender på din profil under "mine tilgodehavender" og bruge dem som betaling i kurven. 

Hvad gør jeg hvis mit gavekort er inaktivt?
  • Desværre kan det ske, at butikken der har solgt dit gavekort, ikke har fået scannet det korrekt. Det betyder, at vi ikke har fået information om salget, og dermed ikke modtager pengene fra butikken.

     

    Vi kan sagtens hjælpe med at aktivere gavekortet, men vi skal bruge en kopi af kvitteringen, aktiveringsbon, byttemærke eller andet købsbevis. Har du ikke selv købt gavekortet anbefaler vi dig at tage kontakt til giveren/køberen af gavekortet. 

     

    Vi er nødt til at kende købsdato og sted for at kunne aktivere dit gavekort til den korrekte forhandler. 

    Det gør det nemlig muligt for os at undersøge, om den gældende butik eksempelvis har haft en IT-fejl i deres system, eller om der blot er tale om en enkeltstående fejl i den pågældende butik. 

     

    Når du har fundet informationerne, kan du sende det hele ind til os i formularen nedenfor samt gavekortets id-nummer og indløsningskode.

Hvordan opretter jeg en profil?
  • Du kan meget nemt oprette en profil. Du klikker blot på profil-ikonet i øverste højre hjørne. Herefter kan du trykke "tilmelding" og udfylde informationerne. 

     

    NB! Man skal være 18 for at oprette en profil på vores hjemmeside.

Hvorfor skal jeg have en profil og registrere mine gavekort?
  • For at gøre det nemt for dig, kan du oprette din profil og holde styr på alle dine gavekort. 

     

    På din profil kan du gøre følgende: 

    - registrer dine gavekort så du er sikret hvis du skulle miste dit gavekort.

    - Se hvor og hvordan du kan benytte dine gavekort

    - selv forlænge og ombytte dine gavekort helt gratis. 

    - Holde styr på dine tilgodehavender 

    - Have overblik over alle dine ordre. 

Hvordan bruger jeg mine tilgodehavender?
  • Gyldighedsperioden for tilgodehavende er den samme som den resterende gyldighed af dit originale gavekort og er gyldigt i minimum 6 måneder fra udstedelsesdatoen. Tilgodehavendet kan kun bruges som betalingsmiddel på godream.dk (det kan ikke benyttes i butikker eller direkte hos vores partnere). Med tilgodehavendet kan du købe en elektronisk version af gavekortet mens muligheden for at købe den fysiske gaveæske er tilgængelig for 100 DKK , som kun kan betales med kreditkort.

    1. Log ind på din profil på godream.dk, gå til ”mine tilgodehavender” og klik på ”Brug mit tilgodehavende”.
    2. Fra listen over kvalificerede produkter vælger du det/de ønskede gavekort og lægger det/dem i kurven.
    3. Vælg ”E-gavekort”.
    4. Dit tilgodehavende vil automatisk blive fratrukket beløbet som skal betales.

    Hvis værdien af tilgodehavendet er mindre end værdien af din ordre, kan du gennemf øre betalingen ved at vælge den betalingsmetode du ønsker.

    Hvis værdien af dit tilgodehavende er højere end værdien af din ordre, kan tilgodehavendet opdeles og bruges af flere omgange indenfor gyldighedsperioden. Tilgodehavendet vil gå tabt, hvis det ikke er benyttet indenfor gyldighedsperioden og kan ikke forlænges.

    Tilgodehavendet kan ikke kombineres med kampagner, kampagnekoder eller rabatkoder. Det er ikke muligt at betale en ordre på mere end 7500 DKK med tilgodehavende.

Kan jeg købe betale med flere gavekort på én gang?
  • Ja, du kan i det fleste tilfælde medbringe flere gavekort til samme partner, medmindre andet er angivet på partnerens side - undtaget er blandt andet Comwell Hotels og Restaurant Ombord.

    Du kan heller ikke medbringe flere valgfrie gavekort, da du først skal vælge en oplevelse inde på din profil inden gavekortet kan anvendes.

    Har du flere gavekort og ønsker at ombytte til én samlet oplevelse, skal du blot registrere dine gavekort og derefter ombytte dem, så ligger de sig sammen i "mine tilgodehavender", som du kan købe en drømmeoplevelse for.

Hvorfor er min oplevelse steget i pris?
  • Det sker at oplevelser stiger i pris, siden dit gavekort er blevet købt. Dette skyldes at vi skal følge med markedet of de forskellige oplevelsessteders prissætning. 

    Du kan stadig benytte dit gavekort, som normalt, husk dog at registrere dit gavekort, da der her kan stå hvis andet er tilfældet. 

Hvordan bruger jeg mit biografgavekort?
  • For at benytte dit gavekort til en biografoplevelse skal du først registrere gavekortet til din profil og indløse det til biografbilletter. 

    Når du har registeret dit gavekort, følger du vejledningen til du modtager billetterne som skal medbringes til biografen eller bruges på den enkelte biografs hjemmeside. 

    Billetterne modtager du både på mail og de vil kunne findes på din profil. 

    NB! Når du har indløst dit biografgavekort til biografbilletter, kan du ikke længere ombytte, forlænge eller fortryde, da aftaleparten skriver fra GO DREAM til partneren i indløsningsøjeblikket.  

 

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål eller løsningen på dit problem?
Udfyld kontaktformularen nedenfor eller kontakt vores kundeomsorg.

Kontakt os
Vælg et tema

*Obligatoriske felter

Vores kundeservice er også klar til at hjælpe over telefonen på . Mandag - fredag fra kl. 9 - 12 og igen fra 13-15.

Oplysninger indsamlet i denne formular bliver registreret af Wonderbox SAS & GO Dream Holding Aps til behandling af din kundeserviceanmodning i overensstemmelse med artikel 6, stk. 1, litra f), i den europæiske forordning 2016/679.

De er beregnet til Wonderbox SAS og alle de virksomheder, det kontrollerer og/eller Go Dreams partnere og underleverandører. De kan overføres til underleverandører inden for eller uden for EU. For data, der overføres uden for EU, har den dataansvarlige indført og stiller de passende sikkerhedsforanstaltninger til rådighed, der er omhandlet i artikel 46(2)(c) i GDPR (se privatlivspolitikken på Persondatapolitik).

Data markeret med en stjerne og under "Obligatoriske felter" er nødvendige for indgåelse af kontrakten og indsamlet for at muliggøre opfyldelsen af kontrakten, i overensstemmelse med artikel 6 (1) (b) i GDPR.Der kan ikke oprettes en konto eller træffes prækontraktuelle foranstaltninger, hvis disse data ikke udleveres.

Dataene opbevares i 3 år fra afslutningen af det kommercielle forhold og 3 år fra indsamlingen eller sidste kontakt fra kundeemnet for ikke-klienter, i overensstemmelse med CNILs anbefalinger (den franske databeskyttelsesmyndighed).

Du har ret til adgang, berigtigelse, sletning eller dataportabilitet vedrørende dig og til at modsætte dig eller begrænse behandlingen af dem. Hvis du ønsker at udøve disse rettigheder, kan du skrive din anmodning via kontaktformularen, eller pr. post til Go Dream Aps Sølvgade 38 E, 1., 1307, Copenhagen. Du kan også indgive en klage til en tilsynsmyndighed. De indsamlede data må ikke bruges til at implementere en automatisk beslutning.